Több légitársaságnál is korlátozásokat kellett eszközölni, miután az amerikai Spirit Airlines a hétvégén egyszerre öt darab Airbus A320neo típusú repülőgépét volt kénytelen lecserélni, miután az új Pratt and Whitney hajtóműveket olajfolyásra hivatkozva nem tudták használni.
Az Airways Magazin forrása alapján a PW1000G típusú hajtóművek meghibásodását az okozhatta, hogy nagy magasságban a külső hőmérséklet hatására a rendszer levegőelvezető csatornája egész egyszerűen befagy, ezzel mintegy rongálva a hajtómű belsejét a megnövekedett nyomás által.
A Spirit Airlines intézkedése alapján óva intik a pilótákat attól, hogy a repülőgépekkel 30 000 láb fölé (9.1 km) emelkedjenek, ami persze nagyobb légellenállással, és üzemanyag fogyasztással párosul.
A szintén Pratt & Whitney erőforrásokat használó Indigo légitársaság hasonló intézkedéseket vezetett be, így az indiai cég neo gépei sem mehetnek a fent említett magasság fölé.
Természetesen a légitársaságoknak nem tetszik a kialakult helyzet, az amerikai vállalat már más vállalatok gépeit kénytelen kibérelni, hogy a járatokat teljesítsék, mivel nem rendelkeznek megfelelő cserealkatrészekkel a hajtóművek kijavításához, és az is biztos, hogy a következő lépést az erőforrást gyártó cég kell, hogy megtegye, és meggyógyítsa a PW1000G gyermekbetegségeit.
A többi Airbus neo-t üzemeltető cég a CFM Leap-1A hajtóműveket használja, és náluk egyelőre semmilyen nagyobb rendellenességről nem érkezett hír, így például a Spirit Airlines legnagyobb riválisa, a Frontier Airlines is köszöni szépen, kiválóan elvan a modernizált Airbusokkal.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS