Sokak kedvence Kimi Räikkönen is kezd előbújni, a Formula 1-es idény kezdetével, így egyes sajtó – és médiaeseményeken is megjelenik. A mostani rendezvényen, nagyközönség előtt a vörösök legújabb családtagját vitte pályára, a Ferrari 488 GTB-t.
Az autó több új rekordott is felállított az olasz istálló házán belül, ugyanis mind aerodinamikailag, mind reakcióidőben javult az autó teljesítménye. Az előbbiben közel 50%-al jobb a leszorítóerő az elődjéhez képest, míg az utóbbinál a mérések alapján, nulla késlekedéssel reagálnak a rendszerek menet közben, ami elég kiemelkedő egy ilyen erejű autónál.
A 488 GTB meghajtásáról egy 3902 köbcentis, v8-as, duplaturbós hátsó-középmotoros erőmű gondoskodik, ami kiemelkedő a Ferrari listáján. Összesen 670 lóerő leadására képes, amely 8 ezres fordulattal dolgozik a hetedik fokozatban. Emellett a 760 Nm-es nyomaték 8,3 másodperc alatt repíti 200-ra a mutatót, mellyel 1:23-as köridőt értek el az olaszok fioranói tesztpályáján.
Érdekesség, hogy az úgynevezett SSC2 ( Slide Slip Control 2 ) menetstabilizálónak köszönhetően magabiztosan képes az autó kigyorsítani a kanyarokból, melynek rendszere összhangban van az aktív lengéscsillapítókkal is.
De, mivel Kimi Räikkönen vezetett, versenyzőhöz hűen, így is keresztbe tette a Ferrarit.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS