Sokszor vágytam arra, hogy egy meleg nyári délutánon kocsiba pattanjak, majd élvezzem a forró szél süvítését menet közben. Az ilyen alkalmakra kiváló választás lehet az új MINI Cabrio 2016. Mostanában egyre több Coopert látni itthon is és abból is inkább az újabb fajtákat, ami nem lehet véletlen. A frissített angol “csodabogarak” újra kezdenek divatba jönni.
A külsőre tekintve, máris szembetűnik, hogy egy kissé terebélyesebb lett az új MINI, a sportos formákról már nem is beszélve. Bár megmaradtak a tipikus vonások a krómkerettel ellátott kör lámpák elől, a műanyag borítás a karosszéria alján körbe, valamint a hátsó lámpák széleinek krómozása, mégis az új Cooperek sokkal vonzóbbak lettek. Nem egy versenyautó, de az elődhöz képest a plusz 44 milliméteres szélessége és a 28 milliméteres tengelytávja már a vezetésben is érezhető. Újítottak a lehajtható tetőn is, ami immár 18 másodperc alatt tűnik el és emelkedik vissza, akár menet közben is ezzel kényelmesebbé téve az utazást. De ez még nem minden. A tető akár panorámaablakként is funkcionálhat, és kérhető szőtt angol zászlómintázattal is. Az autó hossza egyébként 98 milliméterrel, magassága pedig 7 milliméterrel növekedett.
Az belseje, hű maradt a régebbi típusokhoz a modernebb kezelőfelület kivételével, de a hely nem csak kívülről látszik nagyobbnak, hanem belül is erezhető. Persze mivel egy kis cabrioról beszélünk a második sorban utazóknak nem biztos, hogy az otthoni kanapé kényelmét adja vissza, de a gyártók igyekeztek a lehető legtöbbet kihozni belőle hála az első ülések hátulsó kialakításával és széles tartományban való mozgatásával. A Mini Cooper által kifejlesztett új MINI Connected autós infotainment-rendszer új szintre emeli az autóval való bármilyen nemű probléma megoldásának gyorsaságát, mivel egy benne elhelyezhető SIM-kártya segítségével elérhető az Intelligens Segélyhívás (Intelligent Emergency Call), mely szükség esetén a legközelebbi mentőegységeket értesíti, majd megadja a jármű pontos helyzetét, és ha kell a baleset becsült súlyosságát is elküldi. A csomagtartó mérete az autóhoz képest egészen nagy 215 literes, míg ugyan ez lehúzott tetővel már 160 literesre csökken. A MINI Cabriokhoz híven ennek is a csomagtér-ajtaja lefelé nyílik, amely 80 kilogrammig terhelhető. Több féle opció rendelhető az autóhoz, ilyen például a dinamikus lengéscsillapítás-szabályozás (DDC – Dynamic Damper Control). Széria a borulásvédelemmel ellátott karosszéria, Start / Stop funkció, fékenergia-visszanyerés és még sok más.
Az elsőkerék-meghajtásos motorokat tekintve két benzines és egy dízelmotor áll a lehetőségek között. Amíg a MINI Cooper S Cabrioról 141 kW / 192 lóerős, 4 hengeres, benzines motor gondoskodik, addig a 3 hengeres MINI orrában egy 100 kW / 136 lóerős aggregát dolgozik. A MINI Cooper D Cabrioba szerelt háromhengeres dízel 85 kW / 116 lóerős teljesítmény leadására képes. Alap felszereltség a 6 sebességes manuális váltó, de extraként választható a szintén 6 sebességes Steptonic automataváltó is. Mindezeket pedig a MINI vezetési üzemmódokkal (MINI Driving Modes) teheti a pilóta kényelmesebbé, sportosabbá, vagy éppen a hatékonyságra összpontosítva még élvezhetőbbé.
Az új Mini Cooper Cabrio akár egy városi embernek a nyári megtömött utcákon való furikázáshoz, akár egy vízparti utakat szelő társaságnak megfelelő választás lehet.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS