Manapság már annyira nem új dolog, ha egy családi egyterűnél kívül és belül is megtalálható pár extra, ami a megjelenést és az utazás élményét javítja, így ezen nem is lepődhetünk meg, de a Renault most valami igazán ütőset alkotott. A francia gyártó úgy gondolta, hogy ideje lenne megújítani a családbarát verziót is és összerakta az egyik legjobb csapatát erre a célra. Így született a Renault Espace Initiale Paris, amely egy inkább luxusabb és extrább változatot képvisel.
Kezdjük a megjelenésnél. Habár a régebbi típusok inkább belső kényelemben voltak meggyőzőek, a legújabb tag ezt felülírta. Az Espace Initiale Paris első ránézésre talán egy kicsit futurisztikusnak tűnik, de második megtekintésre már valami nagyot, elegánsat és masszívat vélünk felfedezni, amin minden autókedvelőnek megakadhat a szeme. A Renault leírása szerint ez egy crossover, ami annyira nem is áll távol tőle, ugyanis a nagyobb hasmagasság elég szembetűnő, 16 centiméteresre növekedett. Az autó hossza 4,86 méteres, szélessége 1,88 méter, míg a magassága 1,68 méter, egyszóval a számokból is látni, nagy személyautóról beszélhetünk.
Térjünk át az autó belsejére. Nemcsak a külsőt szabták át, de belülről is igazán modern lett. Középen egy hatalmas R-Link 2 online multimédiás tablet köszön vissza, amelyen az autóban elhelyezett kis ledlámpák színének változtatásától kezdve a külső időjárás kijelzésén át a különböző menetsegítő funkciókon keresztül, egészen az ülések egyenkénti lehajtásáig rengeteg mindent lehet kezelni. A tágas belső tér eredményezi a nagy és vélhetően kényelmes üléseket, jelen esetben kicsit elegánsabb kivitelezésben. A már talán megszokottá vált három üléssoros személyautó most is lehetséges ezzel az utasok számát bővítve.
Amennyiben a harmadik sorban levő ülések is fel vannak állítva 240 literes csomagteret kapunk, míg ezek ledöntésével 660 liter lesz szabad a csomagok számára. Extra még, hogy a csomagtartóban elhelyezett kapcsolókkal is kezelhetjük az ülések lecsukását, de sajnos minden esetben csak kézzel lehet újra visszahúzni. A nagy tetőtéri ablak és a keskeny de mégis hatalmas oldalsó ablakok és a szélvédő minden igényt kielégítenek, hogy az autón kívüli dolgokat is teljes mértékben beláthassuk.
Az Renault Espace Initiale Paris ára már kissé borsosabb lehet első benyomásra. A benzines változat Energy TCe 200 EDC 12 400 000 forint, a dízel pedig Energy dCi 160 EDC 13 000 000 forint, de jobban belegondolva már nem is olyan drága azzal a sok opcióval és lehetőséggel amit nyújt. A benzines egy 1618 köbcentis motort rejt, amely egy 7 fokozatú automata váltóval van kombinálva, aminek városi fogyasztása 7,8 liter körül mozog 100 kilométerenként, vegyes fogyasztása pedig 6,2l/100km. A Espace dízele 1598 köbcentis 6 fokozatú automata sebességváltóval van ellátva melynek mind városi 5,1l/100km mind vegyes 4,7l/100km fogyasztása egy kicsit alacsonyabb mutatókat produkál.
Összességében úgy gondolom, hogy ezt az autót nagyon eltalálták, és remélhetőleg innentől csak hasonló Renaultokat fogunk az utakon látni.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS