• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Autóipar

Toyota Prius 2016: Forradalmi változás

Toyota Prius 2016: Forradalmi változás
Barcza Bálint Boáz
2015-11-18

Kerek 5 éve, hogy kigurult az első Prius a gyárból, és mivel igen sok ember által kedvelt típus, ezért a legújabb 4. generációt is nagy érdeklődéssel várta az autókedvelők közössége. Az előzetes képek alapján egy eléggé meglepő, és forradalmi külsőre számíthattunk, és ez a frankfurti Auto Show-n is ugyan úgy megmaradt.

 

A 2010-es Toyota is meglehetősen szokatlan karosszériával jelent meg, így nem érdemes csodálkozni, ha a gyár mindig egy kicsit teker rajta. Az új viszont, enyhén túlcsavart. Épphogy megszoktuk a 3. generációs változatot külsővel, belsővel együtt már itt a 4. még vadabb formákkal, és ezt most nem feltétlen pozitívumként írom. Habár az elsőnél is feszült a hurok, ma már sokkal elnézőbb vagyok vele szemben, szóval lehetséges, hogy ez a mostaninál is hasonló lesz..pár év múlva. De ne legyünk annyira elfogultak, sokan azt mondják azok közül, akik élőben is látták, hogy nem olyan vészes, mint ahogyan a képeken látszódik. Ez a szokatlan hibrid jármű egy teljesen új szemléletben született, a TNGA (Toyota New Global Architecture ) első „gyermeke”. A TNGA nem egyetlen platform, hanem egy padlólemez-rendszer alacsonyabb és magasabb verziókkal, többféle járműkategória számára. Ez az alacsonyabb padlólemezű váz, lehetőséget biztosít a szabadabb tervezésre a designereknek. Így hát, hiába a már-már elrettentő külső ez az új koncepció máris hordoz magában valami kíváncsiságot, ezzel téve az egészet érdekessé.

toyota-prius3

 

Sok panasz volt a régebbi típusokra, hogy kényelmetlenül ülnek, hamar tönkremennek és elkopnak a beltéri elemek. Ezek kijavítására törekedtek most leginkább. Az ülések a TNGA-nak köszönhetően lejjebb kerültek és szélesebb is lett ezzel elősegítve az utazók kényelmét és a vezető komfortélményét. A minőségérzet javulása a műszerfalon is érződik, látszódik. Sokkal jobb anyagokból rakták össze, melynek hosszabb az élettartama is. Belül, ha nem is teljesen, de az ember megfeledkezhet a furcsa külsőről, és úgy érezheti magát, ahogy minden ilyen ár-kategóriájú autóban éreznie kellene. Minden középre lett sűrítve, így nem kell a sofőrnek több irányba figyelnie, ezzel egyszerűbbé téve az irányítást.

 

 

toyota-prius4

A motorról nem osztottak meg túl sok információt. A Prius hű maradt a korábbi verziók hajtásához, viszont mintha egy kissé gyengébb lenne.  Az 1,8 literes benzinmotor az eddigi 99 helyett csak 97 lóerős lett, a villanymotor teljesítménye pedig 82-ről 73-ra csökkent. De ez ne riasszon vissza, ugyanis az új rendszer által a motor nagy részét áttervezték, ami sokkal jobb menetteljesítményt nyújt, így a fogyasztása is 3,2 liter körül mozog 100 kilométerenként.

További részleteket csak jövő márciusában tudhatunk biztosan, amikor megkezdődik az új hibrid Toyota forgalmazása a magyarországi piacokon is. Addig pedig emésszük ezt az új külsőt, és bízzunk benne, hogy a valóságban tényleg vonzóbb.

 

 

 

Fotok: Toyota

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkék2016autóiparPriustctoyotaToyota Prius
Autóipar
2015-11-18
Barcza Bálint Boáz

Kapcsolódó címkék2016autóiparPriustctoyotaToyota Prius

Még több Autóipar

Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat

Traveler Circle2016-11-17
Tovább

2035-re eltűnhetnek a benzin- és dízelüzemű autók

Földi Máté2016-09-24
Tovább

Még egy gyárat épít Kecskeméten a Mercedes-Benz

Traveler Circle2016-07-29
Tovább

Már gyártják a frissített Mercedes CLA és CLA Shooting Break modelleket Kecskeméten

Traveler Circle2016-06-03
Tovább

Nyert az új Opel Astra

Barcza Bálint Boáz2016-03-02
Tovább

A Ford Motor Company + egy végzetes pálya = megoldás

Barcza Bálint Boáz2016-02-28
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Genesis: A Hyundai is beáll a luxusautók gyártóinak sorába
Citroen C3 Aircross: A Latin-Amerikaiak „kis” kedvence