Kerek 5 éve, hogy kigurult az első Prius a gyárból, és mivel igen sok ember által kedvelt típus, ezért a legújabb 4. generációt is nagy érdeklődéssel várta az autókedvelők közössége. Az előzetes képek alapján egy eléggé meglepő, és forradalmi külsőre számíthattunk, és ez a frankfurti Auto Show-n is ugyan úgy megmaradt.
A 2010-es Toyota is meglehetősen szokatlan karosszériával jelent meg, így nem érdemes csodálkozni, ha a gyár mindig egy kicsit teker rajta. Az új viszont, enyhén túlcsavart. Épphogy megszoktuk a 3. generációs változatot külsővel, belsővel együtt már itt a 4. még vadabb formákkal, és ezt most nem feltétlen pozitívumként írom. Habár az elsőnél is feszült a hurok, ma már sokkal elnézőbb vagyok vele szemben, szóval lehetséges, hogy ez a mostaninál is hasonló lesz..pár év múlva. De ne legyünk annyira elfogultak, sokan azt mondják azok közül, akik élőben is látták, hogy nem olyan vészes, mint ahogyan a képeken látszódik. Ez a szokatlan hibrid jármű egy teljesen új szemléletben született, a TNGA (Toyota New Global Architecture ) első „gyermeke”. A TNGA nem egyetlen platform, hanem egy padlólemez-rendszer alacsonyabb és magasabb verziókkal, többféle járműkategória számára. Ez az alacsonyabb padlólemezű váz, lehetőséget biztosít a szabadabb tervezésre a designereknek. Így hát, hiába a már-már elrettentő külső ez az új koncepció máris hordoz magában valami kíváncsiságot, ezzel téve az egészet érdekessé.
Sok panasz volt a régebbi típusokra, hogy kényelmetlenül ülnek, hamar tönkremennek és elkopnak a beltéri elemek. Ezek kijavítására törekedtek most leginkább. Az ülések a TNGA-nak köszönhetően lejjebb kerültek és szélesebb is lett ezzel elősegítve az utazók kényelmét és a vezető komfortélményét. A minőségérzet javulása a műszerfalon is érződik, látszódik. Sokkal jobb anyagokból rakták össze, melynek hosszabb az élettartama is. Belül, ha nem is teljesen, de az ember megfeledkezhet a furcsa külsőről, és úgy érezheti magát, ahogy minden ilyen ár-kategóriájú autóban éreznie kellene. Minden középre lett sűrítve, így nem kell a sofőrnek több irányba figyelnie, ezzel egyszerűbbé téve az irányítást.
A motorról nem osztottak meg túl sok információt. A Prius hű maradt a korábbi verziók hajtásához, viszont mintha egy kissé gyengébb lenne. Az 1,8 literes benzinmotor az eddigi 99 helyett csak 97 lóerős lett, a villanymotor teljesítménye pedig 82-ről 73-ra csökkent. De ez ne riasszon vissza, ugyanis az új rendszer által a motor nagy részét áttervezték, ami sokkal jobb menetteljesítményt nyújt, így a fogyasztása is 3,2 liter körül mozog 100 kilométerenként.
További részleteket csak jövő márciusában tudhatunk biztosan, amikor megkezdődik az új hibrid Toyota forgalmazása a magyarországi piacokon is. Addig pedig emésszük ezt az új külsőt, és bízzunk benne, hogy a valóságban tényleg vonzóbb.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS